hawaii-eilandhoppen.reismee.nl

Dag 2 in Honolulu

Zaterdag 11 nov 2017.
Op Los Angeles was het eerst onze koffers ophalen en naar de binnenlandse vlucht/incheck lopen om de koffers weer af te geven. Toen moesten we naar vertrekhal 2 lopen, dit hebben we na een paar keer vragen gevonden. Bleek wel een eindje lopen te zijn, zelfs buitenom. Daar bij de Starbucks een bakkie koffie op en naar de gate gelopen voor onze vervolg vliegreis naar Hawaii. Daar kwamen we na 6 uur vliegen aan. Onze eerste indruk was dat het nat was, maar met een heerlijke temperatuur. De taxi van hawaii23 stond al klaar en de chauffeur heeft ons al iets verteld over Honolulu, Hawaii, terwijl hij ons naar ons hotel bracht. Daar ingecheckt, koffers op de kamer en naar een winkeltje in de buurt om de eerste dingen te kopen (eten, drank en ontbijt voor morgen). Op de kamer heeft John zijn spaghetti in de magnetron opgewarmd en ik had een broodje kip. Na ons eten zijn we nog naar Waikiki beach gelopen. Gedoucht, wijntje gedronken en toen lekker gaan slapen. Morgen staat een rustdag op het programma, Honolulu ontdekken. Het weer is morgen natjes volgens onze taxi chauffeur, maar dat weerhoud ons er niet van om een flinke wandeling te maken.

Zondag 12 nov 2017.
De volgende dag bleek het dus niet regenachtig te zijn, zonnetje scheen en het was heerlijk weer. Afgelopen nacht goed geslapen, John lag al vroeg wakker maar ik werd wakker toen hij opstond. Ontbijtje op het balkon op en de wandelschoenen aan om Honolulu te gaan ontdekken.

!ste en moederkerk van Hawaii.

Oudste gebouw van Hawaii.

Ons doel was het beeld van Hawaii five O. Deze lag volgens de GPS hemelsbreed 5 km. Relax er naar toe gelopen en de nodige foto’s gemaakt.

Het bekende Hawaii Five-O beeld.

Het hoofdkwartier van Hawaii Five-O.

Daarna wilde we langs het strand terug lopen. De wandeling bleek uiteindelijk 17 km te zijn, en ik was blij toen we weer terug waren, was toch een beetje warm vandaag. Maar we hebben veel van Honolulu gezien, Daarna douchen en lekker relaxen na die vele km in de benen. Toen naar beneden op zoek naar avond eten. Deze hebben we bij The Street op. Kop koffie bij Starbucks en toen nog een wijntje op het balkon op. Op tijd naar bed want morgen gaan we naar Pearl Harbor. De eerste bus rijd om 06.15 uur en die gaan we proberen te nemen. Als het goed is zijn we morgen heel de dag op Pearl Harbor. Maar daar lezen jullie in het volgende verslag alles over.

Voor meer foto"s klik hier: https://1drv.ms/f/s!AmFDcJhMnR1BhErI5WeCqFwT9QeS

Nellie

Ziet er geweldig uit

Miranda

Dank je wel. Jullie zijn net wakker en wij duiken zo ons bedje in.

Dorien

Smaakt naar meer!

Linda

Heerlijk eerste dagje! Ben erg benieuwd naar Pearl Harbor.