hawaii-eilandhoppen.reismee.nl

Dag 4 Pearl Harbor

Vanmorgen ging de wekker dus om half 6. Ontbijtje op en richting de bushalte. The Bus, waarmee we naar Pearl Harbor gaan, accepteert geen credit cards en je moet met gepast geld betalen. Dit wisten we niet, maar al doende leer je. Je koopt een dagpas van 5 dollar per persoon, waarmee je heel de dag met The Bus kan rijden.

Rond half 8 waren we daar en hebben onze voucher voor de tickets ingewisseld.

Als eerste zijn we richting USS Arizona Memorial gegaan. Eerst een film gezien met de uitleg wat er precies gebeurd is op 7 december 1941. Pearl Harbor is aangevallen door de Japanners om Amerika in de Pacific te verzwakken. Een vliegdekschip kenden men in die tijd nog niet. Zo is Japan heel onopvallend/onopgemerkt richting Hawaii gevaren. Ze zijn opgestegen, toen wel opgemerkt door Amerika, maar men dacht dat het hun eigen troepen waren die huiswaarts vlogen. Zo heeft Japan Pearl Harbor aan kunnen vallen.

Toen met de boot overgezet naar USS Arizona. Hier ligt dit schip nog onder water met al zijn opvarenden. Na dit indrukwekkend bezoek terug gevaren en nog wat rond gelopen. Toen de bus gepakt naar het Battleschip Missouri. Wat mooi en indrukwekkend om op z'n schip rond te lopen.

Weer de bus gepakt naar Pacific Aviation Museum. Hier stonden vele vliegtuigen uit de tweede wereld oorlog.

Daarna weer met de bus terug naar ons beginpunt en daar de USS Bowfin bezocht. Dit is een duikboot uit die tijd. Ook dit heeft veel indruk op ons gemaakt.

Kortom, Pearl Harbor was zeer indrukwekkend en voor ons zeker de moeite waard.

Voor nog meer foto's klik op link : https://1drv.ms/f/s!AmFDcJhMnR1BhHANyUkvp1cRNr1k

Dorien

Fantastisch om te lezen!

Don

Altijd weer apart om over Pearl Harbour te lezen. De oorlog in de Pacific was en is voor de meesten van ons ver van ons bed. Mijn Opa, helaas nooit gekend, is wel in het Jappenkamp overleden.

Nellie

Weer n mooi verhaal en prachtige foto’s

Don

Ja, zo gata het snel. Op naar het volgnde eiland. Hawai is natuurlijk halfway Zuid-Oosten, dus veel “Gooks”

Ria

Wat fijn dat jullie zo genieten en al zo veel gezien en gedaan hebben.
en dan je reis blog heel mooi.
hier alles goed, zo gauw we gaan zitten hebben we alle twee de katten op schoot lekker warm.
groetjes en nog maar verder genieten.

miranda jongh de

Dank je wel Ria, blij dat het goed met onze katjes gaat. Hier is het alleen maar genieten, behalve mijn enkel dan.

Tanja

Wat bijzonder.... zoveel geschiedenis op dit soort plaatsen... krijg kippenvel op afstand.