hawaii-eilandhoppen.reismee.nl

Dag 5 Diamond Head

Vandaag stond een wandeling naar Diamond Head op het programma. dit is een krater van een vulkaan die heel lang geleden is uitgebarsten.

Lekker deze morgen wat langer op bed gelegen om wat slaap in te halen, maar om 8 uur ging toch de wekker om op tijd richting de krater te lopen voordat het te warm voor mij wordt om te lopen.

Wandelstokken mee, voor een wandeling van ongeveer 1 uur naar de krater. Daarna nog 40 minuten naar boven voor het uitzichtpunt.

Helaas hebben we het bordje onder aan de krater gemist want daarop stond dat we wel tot aan de krater konden lopen maar niet naar boven op de kraterrand met een geweldig uitzicht over Honolulu.

Op de terug wandeling kwamen we een begraafplaats tegen.

We waren dan ook eerder terug dan verwacht. Een lunch bij abc markt gekocht en aan het strand opgegeten. Toen terug naar het hotel om wat uit te rusten, en voor mij wat te slapen.

's-Middags nog wat gewandeld in de stad en een souvenir voor in ons halletje gekocht voor bij de andere aandenken aan onze vorige vakanties.

's-Avonds gegeten en wat drank gekocht voor op de kamer, waar we een kaartje hebben gelegd en de drankjes genuttigd.

Morgen worden we rond 11 uur opgehaald door Hawaii23 om ons naar het vliegveld te brengen waar we om kwart voor 2 opstijgen naar Kauai en waar we 43 minuten later landen.

Wat viel ons in Honolulu :

een stad die 24 uur per dag leeft. Wil je 's-morgens om 7 uur een bakkie koffie, kan, alles is al open. Een aantal zijn 24 uur per dag open

een schone, geen stink, stad

vriendelijke inwoners

er lopen veel "spleet" ogen rond, japanners/chinezen

Kijk voor meer foto's op : https://1drv.ms/f/s!AmFDcJhMnR1BhRiVphEfz_UR01_y