hawaii-eilandhoppen.reismee.nl

Dag 12 op The Big Island, Vulkanen en Schildpadden

Vanmorgen tegen acht uur ons ontbijtje op het balkon op. Alles ingepakt (incl lunch) en op weg naar onze 2 doelen voor vandaag. De Hawaii volcanoes en de schilpadden op het Black en Sand Beach. We dachten dat we ruim de tijd hadden vandaag.

Maar niets was minder waar. Want de Volcanoes, met een toegang van 25 dollar was niet even te bezoeken. Hier kan je gerust een dag rondrijden/hiken. Je kan er zelfs met een tent overnachten. Het toegangsbewijs is wel 1 week geldig.

Eerst maar naar het bezoekers centrum voor de nodige info. Toen naar de vulkaan zelf. Wat groot, en wat warm. Hij rookte nog genoeg. Ons werd geadviseerd om een trail van ruim 6 km te lopen om de Kilaueau Iki. Met mijn enkel gaat het gelukkig beter en met behulp van de wandelstokken was de wandeling vol te houden.

Het eerste stuk was rond de vulkaan, met de nodige trappen omhoog en omlaag, het tweede gedeelte was dwars door de vulkaan.

Hier hebben we toch 3 uur over gedaan. Daarna hebben we nog de Chain en Creaters Road gereden, maar dit kwam voor ons over als het zelfde wat we op Lanzarote gezien hebben. Dus halverwege omgedraaid, het was intussen al 3 uur,

Toen op weg naar het Black and Sand Beach in Punalauu, voor de schildpadden. Ik hoopte dat we niet voor niks reden, en gelukkig was dat niet want we er 1 in het water gezien en 1 op het strand.

Toen weer terug naar het hotel waar we tegen 6 uur aankwamen. Gedoucht en in het restaurant genoten van de kip, met 2 heerlijke Amber Ale. Nu op de kamer het verslag en lekker vroeg ons bedje in.

Morgen reizen we naar Kona aan de andere kant van het eiland waar we ook 3 nachten slapen.