hawaii-eilandhoppen.reismee.nl

Dag 15 The Big Island

Vanmorgen stond een rit näar de Mauna Kea op het programma. De hoogste berg van de wereld, gemeten van onder en boven de zeespiegel. Maar hier las ik dat we een 4x4 wagen voor nodig hadden. En dat je deze rit het beste bij donker kan maken om al de sterren goed te zien.

Besloten om dan nog maar eens naar het Nationale Park te gaan waar we gister gesnorkeld hadden. Nu niet om te zwemmen maar om een wandeling door het park te maken.

We kwamen wel weer langs het strand waar we gister waren, maar deze keer met veel meer schildpadden. Er lagen op een klein stukje water wel meer dan 15 schildpadden bij elkaar. Wat een prachtig zicht. Hier hebben we ook lang staan te kijken en staan te genieten.

Daarna verder langs het strand gelopen en daar onze kerstkaart op de foto gezet.

Tegen 12 uur waren we weer bij de auto, en toen merkte we dat de wandeling ook wel lang genoeg was geweest en dat het erg warm aan het worden was. Het was toen rond de 30 graden.

Terug naar het hotel, via de supermarkt voor de lunch. Deze op het balkon genuttigd. Daarna toch maar weer in de auto voor een rondtripje noordelijker.

Terug een pilsje genomen en naar de ABC gelopen om onze bonnen in te leveren voor een mok. Hoe meer je besteed hoe meer je gratis krijgt. Dit werd onze 2de mok.

Vanavond hebben we dan eindelijk onze garnalen op bij Bubba Gump. Op 4 verschillende manieren waren de garnalen klaar gemaakt. We hebben gesmuld. Daarna nog een sweatshirt van Bubba gescoort .

Nu het verslag maken, John zo de foto's op de computer zetten zodat ik ze hier kan plaatsen.

Straks nog een biertje drinken aan de bar.

Dit hotel waar we nu zijn is het eerste hotel waar we voor het parkeren van de auto moeten betalen. 17 dollar p.d.

Morgen weer een verplaatsing. Tegen 1 uur vliegen we naar Mauai, onze laatste eiland.

Benieuwd wat dat eiland ons gaat brengen.

Tevens ben ik benieuwd wie mijn blogs allemaal leest. Zouden jullie hieronder een kleine reactie kunnen geven. Helaas kan ik niet zien wie hier allemaal meelezen.

Voor meer foto's /filmpjes kijk op: https://1drv.ms/f/s!AmFDcJhMnR1Bhl0jeTLGhR95tWC0

miranda jongh de

Van Nellie, Tanja, Don, Linda , Dorien, Gert, Ria, Paula, Rob weet ik dat jullie meelezen, aangezien jullie al eens reactie hebben geplaats. Maar wie lezen er nog meer mee?

Don

Haha....dat doet de AH hier ook hoor. Hoe meer je besteed, des te meer korting krijg je. Best wel duur $ 17 per dag voor P. Geen sores met de enkel meer en jullie hebben prachtige wandelingen. Geniet er nog maar van...

Fanclub Drachten

Fanclub Drachten leest jullie verhalen van dag tot dag, een onvergetelijke en bijzondere reis!
Rob en Dorien

Marianne

Leuk on jullie te volgen en wat zien jullie mooie en bijzondere dingen. Geniet van het volgende eiland Mauai

anjo

Ik volg jullie ook.Jammer van de snoopy brievenbus.Hij is heel erg leuk.Ik blijf jullie volgen.

Ria castelein

Heb je reis verslag gelezen! leuk gedaan Miranda. nog veel plezier in de resterende vakantie dagen.
thuis is alles goed zie jullie Zondag.

Linda

Ik liep wat achter, dus ben dat nu aan het inhalen :) Gezellig, samen met Lizzie

Linda

Btw, die foto's van de schildpadden... Mooi!

Trudie van Deijl

Hallo. Wij zijn nu een reis aan het plannen voor Hawaii. Ik geniet van je blog. Voorpret!