hawaii-eilandhoppen.reismee.nl

Dag 16 Van The Big Island naar Maui

Dag 16 Van The Big Island naar Maui.

Vandaag weer een verplaatsing wat inhoud dat de koffers weer ingepakt moeten worden. Nu kopen we best wel wat souvenirs en dat betekend dat de koffer steeds moeilijker dicht gaat. Gelukkig gaat het met het gewicht nog wel goed.

Tegen 10 uur vertrokken we richting luchthaven waar we de auto hebben ingeleverd en ingecheckt voor onze vlucht. Deze keer weer een self service, en deze keer hoefde we weer niet bij te betalen voor de koffers. Net als de eerste keer toen we ook een zelf service hadden, vorige keer moesten we via de incheckbalie inchecken en toen moesten we 25 dollar per koffer bij betalen. The Big Island heeft wel een hele leuke luchthaven, alles is in de open lucht. Dit hadden we nog niet ergens anders gezien.

Na een vlucht van 35 minuten landen we op Maui. Weer de huurauto ophalen. Deze keer een Dodge, de vorige was een Ford en de eerste huurauto was een Toyota.

Na een klein uurtje kwamen we in ons hotel aan. Een traditioneel Hawaiiaans hotel. En dat kon je wel zien, een leuke Hawaiiaanse inrichting en heel gastvrij personeel. Koffers op de kamer en op weg naar de supermarkt voor de nodige drank. Terug op de kamer geproost op ons laatste eiland met het prachtige uitzicht.

’s-Avonds in het restaurant van het hotel gegeten. Heerlijk met mooie Hawaiiaanse muziek en dans erbij.

Nu het verslag en straks waarschijnlijk nog wel een drankje.

Morgenvroeg hebben we een gratis ontbijt met een verkooppraatje wat er allemaal te doen is…maar ach het ontbijt is gratis, dus we gaan natuurlijk. Morgenavond is er een Lu’au show hier in het hotel. Daar gaan we ook naar toe. Blijft leuk om naar de Hawaiiaanse muziek te luisteren en te genieten van de traditionele dans.

Voor meer filmpjes/foto's kijk op: https://1drv.ms/f/s!AmFDcJhMnR1Bhw8cyhPY4eJLzZYt