hawaii-eilandhoppen.reismee.nl

Dag 19 The Road to Hana

The Road to Hana.

De weg naar Hana heeft 617 bochten en 59 bruggen. Het gaat hier echt om de weg er naar toe want het dorpje Hana stelt niet veel voor.

(Plaatsje Hana, dit was het mooiste plekje daar, de zee)

Vanmorgen liep de wekker om 7 uur af want we wilde op tijd vertrekken. Buiten ontbijtje op bij een stralende lucht. Dat beloofde veel goeds.

Alleen toen we bijna bij de weg naar Hanna waren werd het steeds bewolkter en tijdens de rit heeft het bijna constant geregend. Maar aangezien dit de beste dag qua weer zou zijn hebben we hem toch maar helemaal gereden. Wel heel veel mooie watervallen gezien, helaas van de omgeving niet zo veel, met dank aan de regen.

Op de terugweg hebben we bij een tentje aan de weg bananenbrood gekocht. Is goed te eten.

Rond 5 uur waren we weer terug in het hotel. Elka avond loopt er een man een rots op met een fakkel. Steekt alle kandelaars aan, gooit de fakkel in zee en duikt zelf ook van de rotsblok af.

’s-Avonds in het hotel gegeten, een traditioneel gerecht. Smaakte overigens prima.

Daarna nog een drankje in de bar op en weer op tijd ons bedje in.

Voor morgen hebben nog niet echt veel op het programma staan, we willen wel naar Lahaina toe, het dorpje waar we gister de duik hebben gehad, waar ze t-shirts verkopen met de Road to Hana. Men zegt dat er huwelijke stranden door deze weg te rijden….. ????? Maar lijkt ons wel leuk daar een shirt van te hebben. Tevens moet dit plaatsje een hele mooie zonsondergang hebben en daar zit ook een Bubba Gump Shrimp. Daar willen we onze laatste maaltijd nuttigen, met shrimps natuurlijk.

Ka'anapali beach hotel zegt het : "hawai'is most Hawaiiaanse hotel" te zijn. Voor de hotels die we hier bezocht hebben klopt dat. Zeker omdat er elke avond van 6 tot 9 uur live Hawaiiaanse muziek en dans is.

Voor nog meer mooie filmpjes/foto’s van de watervallen kijk op: https://1drv.ms/f/s!AmFDcJhMnR1Bh1tCi76HmbyUyYhB