hawaii-eilandhoppen.reismee.nl

Dag 6 : Van Oahu naar Kauai

Donderdag 16 november.

Vanmorgen stond de wekker om 8 uur, maar aangezien we gister vroeg op bed lagen werd ik rond half 8 wakker. John met een kus wakker gemaakt. Aangekleed, naar beneden om voor ieder een bakkie koffie op te halen en dit samen met het ontbijt genuttigd op het balkon. Op de eerste dag hebben we ieder ons eigen cruesli gekocht en daarbij neemt John melk en ik kwark (of iets wat er op lijkt).Toen rustig de koffer ingepakt en om 11 stond de taxi van Hawaii23 voor de deur. Deze bracht ons, onder een gezellig praatje over defensie naar het vliegveld.

Vanuit Nederland heb ik 9 pakjes met stroopwafels, en klompjes meegenomen. Deze willen we uitgeven aan โ€œlocalsโ€ die ons goed hebben geholpen. Het eerste pakketje hebben we aan onze begeleidster/gids van de Polonysian toer gegeven. Vanmorgen heeft de taxi chauffeur er ook 1 gekregen.

Het inchecken op het vliegveld was een self-service. We verwachten dat we extra voor de koffers moesten betalen, maar dat was niet zo. Koffers gingen dus gratis mee. Na een vlucht van 3 kwartier landen we op het vliegveld van Kauai. Toen naar Alamo voor de huurauto. En op weg naar ons hotel voor de komende 4 nachten.Ingecheckt en toen op zoek naar de winkel voor drank/kwark/melk. Deze op de kamer gezet en toen lopend naar ons restaurant voor onze steak. Heerlijk was die.

Maar op de terug weg, lopend, miste ik wat en voelde een knak in mijn enkel. Gelukkig kon ik die nog wel bewegen en ben doorgelopen terug naar het hotel. Daar ijs erop gedaan, hopelijk heb ik er morgen geen/of bijna geen last van. Nu het verslag, zo nog een drankje en uitzoeken wat we morgen gaan doen.

Voor meer foto's kijk op : https://1drv.ms/f/s!AmFDcJhMnR1BhSSxSlR366qsGrjP

Dag 4 Pearl Harbor

Vanmorgen ging de wekker dus om half 6. Ontbijtje op en richting de bushalte. The Bus, waarmee we naar Pearl Harbor gaan, accepteert geen credit cards en je moet met gepast geld betalen. Dit wisten we niet, maar al doende leer je. Je koopt een dagpas van 5 dollar per persoon, waarmee je heel de dag met The Bus kan rijden.

Rond half 8 waren we daar en hebben onze voucher voor de tickets ingewisseld.

Als eerste zijn we richting USS Arizona Memorial gegaan. Eerst een film gezien met de uitleg wat er precies gebeurd is op 7 december 1941. Pearl Harbor is aangevallen door de Japanners om Amerika in de Pacific te verzwakken. Een vliegdekschip kenden men in die tijd nog niet. Zo is Japan heel onopvallend/onopgemerkt richting Hawaii gevaren. Ze zijn opgestegen, toen wel opgemerkt door Amerika, maar men dacht dat het hun eigen troepen waren die huiswaarts vlogen. Zo heeft Japan Pearl Harbor aan kunnen vallen.

Toen met de boot overgezet naar USS Arizona. Hier ligt dit schip nog onder water met al zijn opvarenden. Na dit indrukwekkend bezoek terug gevaren en nog wat rond gelopen. Toen de bus gepakt naar het Battleschip Missouri. Wat mooi en indrukwekkend om op z'n schip rond te lopen.

Weer de bus gepakt naar Pacific Aviation Museum. Hier stonden vele vliegtuigen uit de tweede wereld oorlog.

Daarna weer met de bus terug naar ons beginpunt en daar de USS Bowfin bezocht. Dit is een duikboot uit die tijd. Ook dit heeft veel indruk op ons gemaakt.

Kortom, Pearl Harbor was zeer indrukwekkend en voor ons zeker de moeite waard.

Voor nog meer foto's klik op link : https://1drv.ms/f/s!AmFDcJhMnR1BhHANyUkvp1cRNr1k

Dag 5 Diamond Head

Vandaag stond een wandeling naar Diamond Head op het programma. dit is een krater van een vulkaan die heel lang geleden is uitgebarsten.

Lekker deze morgen wat langer op bed gelegen om wat slaap in te halen, maar om 8 uur ging toch de wekker om op tijd richting de krater te lopen voordat het te warm voor mij wordt om te lopen.

Wandelstokken mee, voor een wandeling van ongeveer 1 uur naar de krater. Daarna nog 40 minuten naar boven voor het uitzichtpunt.

Helaas hebben we het bordje onder aan de krater gemist want daarop stond dat we wel tot aan de krater konden lopen maar niet naar boven op de kraterrand met een geweldig uitzicht over Honolulu.

Op de terug wandeling kwamen we een begraafplaats tegen.

We waren dan ook eerder terug dan verwacht. Een lunch bij abc markt gekocht en aan het strand opgegeten. Toen terug naar het hotel om wat uit te rusten, en voor mij wat te slapen.

's-Middags nog wat gewandeld in de stad en een souvenir voor in ons halletje gekocht voor bij de andere aandenken aan onze vorige vakanties.

's-Avonds gegeten en wat drank gekocht voor op de kamer, waar we een kaartje hebben gelegd en de drankjes genuttigd.

Morgen worden we rond 11 uur opgehaald door Hawaii23 om ons naar het vliegveld te brengen waar we om kwart voor 2 opstijgen naar Kauai en waar we 43 minuten later landen.

Wat viel ons in Honolulu :

een stad die 24 uur per dag leeft. Wil je 's-morgens om 7 uur een bakkie koffie, kan, alles is al open. Een aantal zijn 24 uur per dag open

een schone, geen stink, stad

vriendelijke inwoners

er lopen veel "spleet" ogen rond, japanners/chinezen

Kijk voor meer foto's op : https://1drv.ms/f/s!AmFDcJhMnR1BhRiVphEfz_UR01_y

Dag 3 Polonysian Cultural Center

Maandag 13 november

Wekker stond vanmorgen om kwart voor 6. Eruit, ontbijtje op en klaar maken voor Pearl Harbor. Maar nu lag ik vannacht even wakker en bedacht, ik moet, als ik wakker wordt, toch eens kijken of de data kloppen. Dat we vandaag wel naar Pearl Harbor gaan, niet dus. Deze blijkt op morgen gekocht te zijn. Pak ik het ticket van Polonysian Cultural Center erbij, blijken we daar vandaag naar toe te gaan en moeten om half 11 bij de pick-up locatie te zijn. Dan hebben we nog wel even tijd. Op naar de Starbucks voor een bakkie, die we buiten op wilde drinken. Komen buiten zittend aan de praat met een Hawaiaan, en die begint vol uit over van alles te praten. We hebben een prachtig gesprek met hem gehad. Daarna naar het strand gelopen en daar wat rond gehangen. Toen via het hotel naar de pick up plaats voor een rit van 1 uur naar het Center. Daar aangekomen kregen we de tickets en liepen naar onze vaste gids voor de dag.

Met een klein groepje hebben we op Polonysian center rond gelopen. Hier hebben we de 6 eilanden van het Polonysian gebied gezien met hun gewoontes en dansen.

Daar gegeten.

โ€™s-Avonds een geweldige dansshow gezien. Weer met de bus terug en nu, doodop, toch nog even een verslag geschreven onder het genot van een biertje. Zo op tijd naar bed want morgen is het weer half 6 dat de wekker staat. Dan gaan we wel naar Pearl Harbor.

Wij hadden dus voor vandaag een totaal pakket geboekt, bestaande uit :

transfer vanaf hotel, deze duurde ruim 1 uur.

Rondleiding met gids, in een groepje van 14 man. Voordeel is dat je overal op tijd aankomt en de leukste dingen ziet/meemaakt.

Eten in een restaurant.

Een prachtige show op een van te voren geboekte plaats.

Dit pakket is dus zeker een aanrader, mocht je hier ooit naar toe willen gaan.

Kijk voor nog meer foto's en hele leuke filmpjes op : https://1drv.ms/f/s!AmFDcJhMnR1BhFY4tvCs7BCZjAQG

Dag 2 in Honolulu

Zaterdag 11 nov 2017.
Op Los Angeles was het eerst onze koffers ophalen en naar de binnenlandse vlucht/incheck lopen om de koffers weer af te geven. Toen moesten we naar vertrekhal 2 lopen, dit hebben we na een paar keer vragen gevonden. Bleek wel een eindje lopen te zijn, zelfs buitenom. Daar bij de Starbucks een bakkie koffie op en naar de gate gelopen voor onze vervolg vliegreis naar Hawaii. Daar kwamen we na 6 uur vliegen aan. Onze eerste indruk was dat het nat was, maar met een heerlijke temperatuur. De taxi van hawaii23 stond al klaar en de chauffeur heeft ons al iets verteld over Honolulu, Hawaii, terwijl hij ons naar ons hotel bracht. Daar ingecheckt, koffers op de kamer en naar een winkeltje in de buurt om de eerste dingen te kopen (eten, drank en ontbijt voor morgen). Op de kamer heeft John zijn spaghetti in de magnetron opgewarmd en ik had een broodje kip. Na ons eten zijn we nog naar Waikiki beach gelopen. Gedoucht, wijntje gedronken en toen lekker gaan slapen. Morgen staat een rustdag op het programma, Honolulu ontdekken. Het weer is morgen natjes volgens onze taxi chauffeur, maar dat weerhoud ons er niet van om een flinke wandeling te maken.

Zondag 12 nov 2017.
De volgende dag bleek het dus niet regenachtig te zijn, zonnetje scheen en het was heerlijk weer. Afgelopen nacht goed geslapen, John lag al vroeg wakker maar ik werd wakker toen hij opstond. Ontbijtje op het balkon op en de wandelschoenen aan om Honolulu te gaan ontdekken.

!ste en moederkerk van Hawaii.

Oudste gebouw van Hawaii.

Ons doel was het beeld van Hawaii five O. Deze lag volgens de GPS hemelsbreed 5 km. Relax er naar toe gelopen en de nodige fotoโ€™s gemaakt.

Het bekende Hawaii Five-O beeld.

Het hoofdkwartier van Hawaii Five-O.

Daarna wilde we langs het strand terug lopen. De wandeling bleek uiteindelijk 17 km te zijn, en ik was blij toen we weer terug waren, was toch een beetje warm vandaag. Maar we hebben veel van Honolulu gezien, Daarna douchen en lekker relaxen na die vele km in de benen. Toen naar beneden op zoek naar avond eten. Deze hebben we bij The Street op. Kop koffie bij Starbucks en toen nog een wijntje op het balkon op. Op tijd naar bed want morgen gaan we naar Pearl Harbor. De eerste bus rijd om 06.15 uur en die gaan we proberen te nemen. Als het goed is zijn we morgen heel de dag op Pearl Harbor. Maar daar lezen jullie in het volgende verslag alles over.

Voor meer foto"s klik hier: https://1drv.ms/f/s!AmFDcJhMnR1BhErI5WeCqFwT9QeS

heenreis richting Hawaii

Nadat de oppas bij ons thuis was en we alles hadden overgedragen zijn we vertrokken naar van der Valk Schiphol. Daar weer heerlijk gegeten, de nodige wijntjes op en om 10 uur lagen we op bed.

Beide hebben we niet zo lekker geslapen maar om 6 uur ging de wekker. Douchen en met de bus naar het vliegveld. Waar we 3 uur voor vertrek waren. We gingen lekker snel door alle controles heen, broodje gegeten en toen naar de gate. Maar ik had de pech om een extra controle te krijgen voordat we in het vliegtuig konden stappen. Na een lange vlucht van 11 uur kwamen we op vliegveld LAX in Las Angeles aan. Daar weer naar de goede gate gelopen, weer een check gehad en nu is wachten op het vliegtuig naar Hawaii.

Meer foto's zijn te zien op : https://1drv.ms/f/s!AmFDcJhMnR1BgTKAU8MDD5AJ8RiL

Bijna vakantie

En dan is het bijna zover.

Vanmiddag komen onze vaste oppassers weer op ons huis en dieren passen. Als zij er zijn vertrekken we naar van der Valk Schiphol. Daar hebben we een kamer gereserveerd voor de aankomende nacht. Morgen vroeg vertrekken we dan naar Schiphol zelf voor onze vlucht naar Hawaii. De auto blijft dan bij van der Valk staan, we worden met de bus naar Schiphol gebracht. Een heerlijk relext begin van onze vakantie. Geen stress voor file, lekke band...

Morgenvroeg vliegen we om tien voor tien naar Los Angeles. Daar hebben we een tussenstop en vliegen een paar uur later door naar Hawaii, het eiland Oahu. Daar landen we rond half 8 in de avond, lokale tijd. Het is in Hawaii 11 uur eerder.

De taxi is ook al geboekt om ons van het vliegveld naar het hotel te brengen. Er rijden wel bussen, maar die hebben beperkte haltes en deze kosten ons "maar" 8 dollar minder.

In Honolulu hebben we een hotel gereserveerd voor 5 nachten.

Polynesian Cultural Center op Oahu

Tickets gekocht voor een polynesische cultuur centrum.

Waar we dorpjes gaan ontdekken die ieder een polynesisch eiland moet voorstellen. Ieder met hun eigen tradities/dansen. De eilanden : Tonga, Aotearoa, Samoa, Fiji, Tahiti en Hawaii.

Daar blijven we ook eten met de presentatie van de Imu (varkensvlees gebakken in een ondergrondse oven) samen met andere traditionele gerechten.

Daarna gaan we nog een show zien : โ€œHA: Breath of Lifeโ€ .