hawaii-eilandhoppen.reismee.nl

Dag 10 Van Kauai naar the Big Island

Vandaag weer een verplaatsing. Van Kauai naar the Big Island.

Omdat we pas om tien over half 4 vlogen hadden we de tijd .Rustig aan wakker geworden, ontbijtje op en koffers ingepakt. Daarna heerlijk aan het strand gezeten totdat we moesten uitchecken. Koffers opgehaald op de kamer en via de supermarkt voor de lunch naar de plek gereden waar we gister gesnorkeld hadden. Op deze plek, maar eigenlijk overal op het eiland lopen de kippen los. Dit komt omdat de kippen ontsnapt zijn na een vorige orkaan. Loslopende kippen hebben we ook al Key West gezien. Daar de lunch op en toen rustig aan naar het vliegveld.

Auto ingeleverd, koffers afgegeven, helaas moesten we nu wel voor de koffers betalen (50 dollar), en om half 4 konden we aan boord van het vliegtuig. De vlucht duurde 1 uur en kwamen toen in Kona aan. Een mooie open luchthaven. Daar de huurauto weer opgehaald (deze keer een luxere uitvoering als op Kauai) en op weg naar Hilo.

Deze rit duurde bijna 2 uur. We kwamen dan ook in het donker aan. Ingecheckt, gedoucht en naar het restaurant van het hotel gegaan voor het avondeten. We werden bediend door een lerares van een lokale school. Zij vertelde dat ze het vandaag over Nederland hadden gehad aangezien 1 haar leerlingen naar Nederland gaat verhuizen. Na het afrekenen terug naar de kamer en het zakje met stroopwafels en klompjes opgehaald. Dit vond ze erg leuk om te krijgen.

Nog een drankje in de bar op. Nu het verslag schrijven en kijken wat we morgen gaan doen.