hawaii-eilandhoppen.reismee.nl

Dag 13 Van Hilo naar Kona op The Big Island

Vanmorgen met regen en triest weer wakker geworden. Niet op het balkon ons ontbijtje op maar zittend op bed. Alles ingepakt en uitgecheckt. We wilde vandaag de hoogste berg (gemeten vanaf de zeebodem) van de wereld oprijden. Maar aangezien het zo slecht weer is leek ons dat voor vandaag niet de optie. Dan maar via het zuiden rijden en gelijk de bezienswaardigheden van het zuid-westelijk deel van het eiland bezoeken.

Nu hebben we gister op het Vulkanische park niet alles gezien (aangezien mijn enkel toch vertelde dat ie rust wilde hebben) en aangezien ons entree bewijs 1 week geldig is zijn we het park toch nog maar een keer opgereden om toch de wandeling te maken in de Lava Tube. Blijkbaar hebben gister niks gemist want er was niks aan. Een donkere doorgang door de lava heen. Daarna nog een keer naar de vulkaan gereden, deze rookte meer als gister.

Daarna onze weg vervolgd naar ons hotel in Kona. Onderweg wilde ik naar het strand van Two Steps, helaas hebben we dat strand niet gezien/gemist. Daarna stond nog een bezoek aan het mooist geschilderde kerk van Hawaii op het program. Deze was wel mooi, maar niet echt bijzonder.

Rond half 3 kwamen we in ons hotel aan waar we de komende 3 nachten verblijven.

Nog een wandeling door het dorp gemaakt, gegeten, wasje gedraaid en nu de planning voor morgen gemaakt.

Het weer was vandaag aan de oostkust (Hilo) een stuk slechter als waar we nu zitten, aan de westkust. Hier scheen de zon vandaag wel.

Voor meer foto's kijk op: https://1drv.ms/f/s!AmFDcJhMnR1Bhj3VnvYBBQppntMS